Dzisiaj natrafiłem na projekt przechowywania danych konfiguracyjnych stworzonych przez jednego z moderatorów forum 4programmers .
Opis:
TreeStructInfo to projekt uniwersalnego formatu tekstowych i binarnych plików konfiguracyjnych, przeznaczonych do przechowywania ustawień aplikacji i gier w formie drzew danych. Umożliwia tworzenie zarówno prostych, jednoplikowych konfiguracji, jak i złożonych systemów konfiguracyjnych, składających się z wielu powiązanych ze sobą plików.
Format ten zaprojektowany został tak, aby był przyjazny dla człowieka, ale także jak najbardziej funkcjonalny i prosty do przetwarzania. Forma tekstowa daje możliwość tworzenia i edytowania plików w dowolnych edytorach, forma binarna zaś sprzyjać ma szybkości przetwarzania plików.
Przykład przechowywania danych tekstowych, liczbowych, binarnych oraz w atrybutach:
Przykładowy plik konfiguracyjny:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idSampleFile
Przykłady przechowywania danych tekstowych, liczbowych i binarnych:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idAttrValuesDataTypes
Opis plików konfiguracyjnych w formie tekstowej:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idTextForm
Opis plików konfiguracyjnych w formie binarnej:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idBinaryForm
Strona projektu – http://treestruct.info
Ale sieka. Nie lepiej YAML, xml, itp.?
„Format ten zaprojektowany został tak, aby był przyjazny dla człowieka” xD
Ty żeś XML-a nie widział na oczy chyba.
Moim zdaniem bardzo fajny pomysł.
Duże pliki xml to porażka.