TreeStructInfo – nowy sposób przechowywania ustawień konfiguracyjnych

Dzisiaj natrafiłem na projekt przechowywania danych konfiguracyjnych stworzonych przez jednego z moderatorów forum 4programmers .

tree_struct_info

Opis:

TreeStructInfo to projekt uniwersalnego formatu tekstowych i binarnych plików konfiguracyjnych, przeznaczonych do przechowywania ustawień aplikacji i gier w formie drzew danych. Umożliwia tworzenie zarówno prostych, jednoplikowych konfiguracji, jak i złożonych systemów konfiguracyjnych, składających się z wielu powiązanych ze sobą plików.

Format ten zaprojektowany został tak, aby był przyjazny dla człowieka, ale także jak najbardziej funkcjonalny i prosty do przetwarzania. Forma tekstowa daje możliwość tworzenia i edytowania plików w dowolnych edytorach, forma binarna zaś sprzyjać ma szybkości przetwarzania plików.

Przykład przechowywania danych tekstowych, liczbowych, binarnych oraz w atrybutach:

Przykładowy plik konfiguracyjny:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idSampleFile

Przykłady przechowywania danych tekstowych, liczbowych i binarnych:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idAttrValuesDataTypes

Opis plików konfiguracyjnych w formie tekstowej:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idTextForm

Opis plików konfiguracyjnych w formie binarnej:
http://treestruct.info/pl/format/1.0.htm#idBinaryForm

Strona projektu –  http://treestruct.info

3 komentarze do “TreeStructInfo – nowy sposób przechowywania ustawień konfiguracyjnych”

Dodaj komentarz